asbest
Een asbest-inventarisatie-attest is het resultaat van een asbestinventarisatie van een gebouw. Het beschrijft voor een normaal gebruik van het gebouw welke materialen of gebouwonderdelen asbest bevatten, wat de staat is van het asbest en hoe het veilig kan beheerd of verwijderd worden.
Onze deskundige komt bij u ter plaatse ter opmaak van dit attest.
Een asbestattest is verplicht bij een overdracht onder levenden, naar een nieuwe eigenaar, van een toegankelijke constructie die gebouwd is vóór 2001.
Een asbestattest is het resultaat van een asbestinventarisatie van een gebouw. Op basis van deze inventarisatie levert de OVAM voor elk gebouw een uniek asbestattest af. Dit attest bevat informatie over asbest in het gebouw en toetst of het asbestveilig is. Het beschrijft voor een normaal gebruik van het gebouw
- welke materialen of gebouwonderdelen asbest bevatten
- wat de staat is van het asbest
- en geeft advies over hoe het veilig kan beheerd of verwijderd worden.
1. Na aanstelling via een opdrachtformulier komt een erkend asbestdeskundige ter plaatse
2. Tijdens dit plaatsbezoek voeren wij een rondgang uit in alle toegankelijke ruimtes en inspecteren wij uw pand op de aanwezigheid van asbestverdacht materiaal.
3. Bij deze rondgang voeren wij een aantal niet-destructieve monsternames uit op asbestverdacht materiaal en laten wij de dag nadien deze monsters onderzoeken door een erkend asbestlabo.
4. Na ontvangst van het analyseraport van het asbestlabo finaliseren wij het asbest attest en ontvangt u digitaal uw asbestattest van uw pand. Dit attest is in de meeste gevallen 10 jaar geldig. Bij aanwezigheid van hoog risicovol asbest is dit attest slechts 5 jaar geldig.
Check volgende website: Veka-Asbestattest. Of contacteer ons.